מהו חימר ירוק ולמה כדאי שיהיה לכם בבית?
השימוש בחימר כתרופה וטיפול קיים כבר שנים רבות. לחימר תכונות ריפוי מופלאות ודרכי השימוש בו מגוונות. זה הזמן ללמוד כיצד חימר ירוק מועיל לנו!

השימוש בחימר כתרופה התחיל כבר בתקופת האינדיאנים והוא ממשיך להיות מצע טיפולי בלקיחה פנימית ושימושים חיצוניים היום.

מדובר בסוג של עפר, בעל תוכנות סופחות ומייבשות, מצוין למשחות לפצעים מוגלתיים. הוא נגזר משכבות וולקניות, העשיר ביותר בתרכובות מינראליות. הוא עשיר בסידן, מגנזיום, אשלגן ונתרן. מעניק אנרגיה לרקמות החיבור. מחטא ומרפא. ממריץ בעדינות ויעיל בהגברת הזרימה הלימפתית ומחזור הדם, מאפשר חמצן והגברת קצב סילוק הפסולת.

בלקיחה פנימית החימר משמש לניקוי רעלים מהכבד והכליות, משפיע על מטבוליזם ונותן תחושת שובע, עוזר בפירוק חלבון לחומצות אמינו ובניית חלבונים מחומצות אמינו, עוזר בספיגה של חומצות במעי ומכיוון ומכיל מגנזיום וברזל מאפשר עלייה של סרטונין.

החימר הטבעי, מכיל בין 25-35 מינרלים שונים החיוניים לגוף ומקורו בהתבלותם של סלעים. בנוסף, ייחודיותו של החימר בהיותו בעל מטען חשמלי שלילי, בעוד שמרבית הרעלים בגוף בעלי מטען חיובי. בשל המטענים החשמליים המנוגדים, מסתבר שבליעת החימר יכולה לגרום להעשרת הגוף במינרלים חיוניים, במקביל לספיחת חיידקים , וירוסים, רעלים ופסולת – ויכולה להביא לטיהור הגוף כולו.

 

איך חימר ירוק יכול לתרום לנו?

נטפל בחימר ירוק לפצעים – טיפול חיצוני : לכיבים, איחוי שברים, טיפול בברונכיט, דלקת סימפונות, כאבים כרוניים, חידוש תאי העור (כוויות וכ’ו)

-טיפול פנימי בבליעה –כיבים בפה (בחתולים) לסימפטום המעי הרגיז, כיב קיבה, תפקוד לקוי בכבד, בעיות עור, הצטברות רעלים ועוד..

 

איך משתמשים בחימר ירוק?

כף חימר ירוק בקערת מים (נוספת לקערת המים הרגילים שצריכים להיות זמינים תמיד) נערבב טוב וניתן לחמר לשקוע. בעלי חיים בריאים לרוב ישתו מעט ממים אלה וניתן לתת פעם בתקופה, חיות חולות או עם מערכת חיסונית חלשה לרוב ישתו יותר ואף ילקקו את המשקעים בתחתית הקערה.

מתכון ליצירת משחה של חימר ירוק לפצעים מוגלתיים לכלבים: ערבבו חצי כוס חימר ירוק עם רבע עד חצי (תלוי כמה סמיך תרצו את המשחה)מים מזוקקים/מינרליים וניתן להוסיף טיפה או שתיים של שמנים אתריים – אזובית/אורגנו – נוגדי דלקת. לבנדר- מחטא, אנטי חיידקי ומזין עור.

מתכון למשחה עבור חתולים: הכנת המשחה באותה הדרך אך מכיוון והשימוש בשמנים אתרים עם חתולים הוא מסוכן או שנכין את במשחה ללא צמחים או שניתן לחלוט אזובית/אורגנו/לבנדר ולהוסיף במקום המים המזוקקים.

שימו לב שבבעלי חיים חולים או שנוטלים תרופות אין לעשות שימוש בחימר או בשמנים ללא התייעצות עם רופא או איש מקצוע!!

בברכת שבוע טוב ובריא לכם ולהולכים על 4.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך​

שנדבר?
1
היי, אפשר לעזור?
היי,
איך אוכל לעזור לך?