דלקות חוזרות בדרכי השתן- יש מה לעשות עם זה
כלבכם סובל מבעיית דלקות חוזרות בדרכי השתן? ישנם מספר גורמים לבעיה וישנם גם דרכי טיפול טבעי ומועיל, אופן מניעתי ואופן אקוטי.

אם הכלב/ה או החתול/ה שלך סובל/ת מדלקות שתן חוזרות ?

כל מה שאתם צריכים לדעת על איך לטפל וחשוב יותר – איך למנוע!

יש כל מיני גורמים לדלקות שתן חוזרות…

ואין ספק שיש קשר גם לגיל אבל-

יש קשר הרבה פעמים גם בין דלקות שתן לתזונה של בעל החיים!

ולרוב דלקות שתן חוזרות יופיעו יותר אצל נקבות אבל זה קורה גם אצל זכרים.

הטיפול בדלקות שתן חוזרות מתחלק לשני חלקים, מניעתי ואקוטי:

הפן המניעתי – בכדי למנוע הישנות של דלקות בדרכי השתן אצל בעל החיים אנחנו צריכים להגביר את מתן השתן במטרה למנוע התיישבות והצטברות של חיידקים , לחזק את מערכת החיסון ולהגביר את חומציות השתן.

לרמת החומציות בשתן יש השפעה ישירה על יכולת ההגנה הטבעית של דרכי השתן והשלפוחית מפני דלקות וחיידקים.

אז כאן נשאלת קודם כל השאלה- מה בעל החיים שלכם אוכל?

במידה ואתם עוד לא מאכילים תזונה טבעית – זה משהו שאני ממליצה לכם לעשות כצעד ראשון.

גם בכדי שתהיה לכם שליטה ברכיבים וגם בגלל הגדלת נפח הנוזלים- שתיה מרובה או אכילת מזון בעל אחוז נוזלים גבוה (כמו בשר וירקות ) עוזרים לשטוף ולנקות את השלפוחית מבפנים.

המעבר לתזונה טבעית בעצם עונה לנו על 3 הגורמים בטיפול מניעתי , הגדלת נפח הנוזלים יעזור להגביר שיתון וניקוי השלפוחית , הזנה הטובה ואיכותית תעזור לנו לחזק את כלל הגוף ואת מערכת החיסון בפרט וגם תעזור בהגברת חומציות השתן מכיוון והאוכל היבש מעודד סביבה יותר בסיסית (ומעודד דלקתיות בגוף באופן כללי ) ואילו המזון הטבעי סביבה יותר חומצית שמונעת התפתחותחיידקים !

כלי נוסף למנוע את הדלקת היא פרוביוטיקה . אני יודעת שאנטיביוטיקה היא הטיפול הנפוץ ביותר לדלקת בדרכי השתן והיא אומנם הורגת את החיידקים אבל בדרך כלל הטיפול בה יגרום למופעים חוזרים של הדלקת בגלל שהחיידקים המזהמים מפתחים עמידות לאנטיביוטיקה והיא גם הורגת את החיידקים הטובים שאמורים לעזור לגוף להתנגד לחיידקים.

החיידקים הפרוביוטיים לעומת האנטיביוטיקה מנהלים קרב עם חיידקי הדלקת וכך הם מצליחים לשמור על השלפוחית ועל הגוף בכלל מאוזנים- כלומר, בנוסף לסיכול הממוקד שהחיידקים הידידותיים עושים לחיידקים וגורמים המזהמים, הם “כובשים” את האזור ומונעים התפתחות של דלקות בעתיד. זה מייצר לאורך זמן מערכת חיסונית יציבה וחזקה!

שאלה נוספת

האם בעל החיים שלך סובל מסטרס?

סטרס ממושך גורם לפגיעה במערכת החיסון ולכן זה גורם שאנחנו גם נתייחס אליו בטיפול. יכול להיות בכלים התנהגותיים ויכול להיות בעזרת צמחים מרגיעים . הרחת לבנדר למשל יכולה להפחית לחץ בצורה משמעותית.

הטיפול האקוטי –

הטיפול האקוטי בדלקת בדרכי השתן לדעתי עדיף שיותאם על ידי מטפל , ניתן לתת פורמולות צמחים שמטפלות נהדר! הן מכילות צמחים נוגדי זיהום , ממריצים חיסון , משתנים ומאלחשים להפחתת הכאב.

במצבים אלה נשלב גם מזונות נוגדי דלקת כגון שום(אם אין אנמיה ברקע) , אזוב, אורגנו וג’ינג’ר.

מזונות משתנים כגון סלרי, פיטרוזליה וכוסברה .

חומצות שומן – דגי ים, שמן פשתן , שמן זית, אומגה 3 ושמן המפ.

כדאי גם במצב האקוטי לעודד שתיית נוזלים ולהוסיף נוזלים למזון .

תוספים מומלצים לטיפול בדלקות שתן חוזרות :

לא חייב לתת את כולם וכמובן לא הייתי מתחילה הכל בבת אחת. לבחור משהו, להתחיל איתו לראות שהגוף מגיב טוב ואז להוסיף עוד משהו.

במצב אקוטי- הייתי מתחילה עם חליטות של זקן תירס וסרפד.

אפשר לתת תוסף של פטריית ריישי- לבוסט של מערכת החיסון.

במצב של מניעה –

פרוביוטיקה

כדור מרוכז של חמוציות

ותזונה כמובן !

***חשוב לציין! מצב של דלקות שתן שחוזרות כל הזמן חשוב לאבחן אצל וטרינר ולבדוק שאין קריסטלים או אבנים בדרכי השתן !

סיפור מקרה ג’וסי –

ג’וסי היא כלבה מהממת שהגיעה לטיפול עקב עליה במשקל . העלייה במשקל נבעה ממעבר למזון רפואי שנועד לטפל בקריסטלים בדרכי השתן ודלקות שתן חוזרות שחזרו כל פעם. אמא שלה ניסתה להוריד אותה מהמזון הרפואי.

אחרי תקופת טיפול שכללה מעבר לתזונה טבעית ושילוב של צמחי מרפא בתזונה ג’וסי ירדה במשקל וגם נפטרה מהדלקות. לאחר תקופה של יותר משנה היא חזרה לטיפול ,אמא שלה החליטה להחזיר אותה למזון היבש ואז חזרו דלקות השתן. הפעם ללא קריסטלים ועם שינויים בחומציות השתן. לתזונה יש תפקיד חשוב בטיפול אך לא רק וג’וסי קיבלה שוב הנחיות תזונה וצמחי מרפא ומאז לשמחתינו היא בריאה וגם חטובה 🙂

אם לבעל החיים שלכם יש נטיה לדלקות שתן ואתם רוצים לנסות לטפל טבעית אך לא בטוחים איך? מפחדים להתחיל? ניסיתם חלק מהדברים שהצעתי? אשמח לשמוע ממכם ולעזור

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך​

שנדבר?
1
היי, אפשר לעזור?
היי,
איך אוכל לעזור לך?