לטפל בפרעושים וקרציות באופן טבעי – האם זה אפשרי?
פרעושים וקרציות? איך אפשר לטפל בהם באפון טבעי ומועיל? ישנן מספר דרכים טבעיות למנוע התפשטות ולהיפטר מהם כשהם כבר כאן.

המטרה העיקרית שלנו במניעת פרעושים באופן טבעי היא לצלוח את העונה ללא התפשטות של הפרעושים על בעל החיים או בסביבה או לפחות למזער את ההתפשטות ככל הניתן.

מניעת ההתפשטות היא לא קלה ודורשת מאמץ – מקלחות לכלב, כביסות לכל הבדים בבית (בעיקר אלו שמשמשים כמרבץ), לשאוב ולשטוף את הבית, אפילו כמה פעמים בכדי לראות שאכן אין פרעושים.

להיפטר מפרעושים קיימים הרבה יותר קשה מאשר למנוע את התפשטותם מלכתחילה.

פתרונות לגינה:
שתילת צמחים שעוזרים להרחיק מזיקים ופרעושים – מרווה, לבנדר, רוזמרין, קטניפ, למון גראס, בזיליקום וכו’, חשוב שיהיו במקומות אסטרטגיים כמו ליד הכניסה ובאזור בו יושבים/רובצים (הצמחים דוחים את הפרעושים בעזרת השמנים האתרים שבהם ).

ניתן להכין תרסיס על בסיס שמנים אתרים של צמחים אלו + חומץ ולרסס בגינה, אפילו מעל הדשא – במידה ואין לכם חתולים!! שמנים אתרים מסוכנים לחתולים ולכן בבתים עם חתולים לא הייתי מסתכנת בכך.

אדמה דיאטומית – היא אבקה לא רעילה המורכבת מאורגניזמים מאובנים הנקראים דיאטומים המפרקים ביצי פרעושים ומייבשים אותם לפני שהם יכולים לגדול לפרעושים בוגרים. חשוב לקנות אבקה דיאטומית אורגנית כי יש גם כימית שמשתמשים בה לשימושים אחרים.

השימוש – פיזור האבקה בגינה וסביב הבית, אני מאבקת איתה גם את המרבצים של בעלי החיים. שימו לב כשמפזרים את האבקה עדיף לשים בנדנה או מסכה כדי לא לנשום אותה וכנ”ל לבעלי החיים, ברגע שהאבקה מתיישבת אין סכנה לנשום אותה.

שום – פרעושים לא אוהבים שום ולכן ניתן להכין ממנו תכשיר להרחקתם מהגינה:

שימו ראש שום מפורק (אין צורך לקלף ) בסיר גדול ושפכו לתוכו 4 ליטר מים רותחים – כסו ותנו לשום לשבת 12 שעות. אחרי כן לסנן ולהעביר לשפריצר – ואז רססו בגינה, רססו בעדינות ואל תגזימו כדי לא לפגוע ביצורים שאנחנו כן רוצים בנוכחותם .

פתרונות לבית:
שטיחים – נושא בעייתי ומוכר, אם לא הצלחתם לוותר עליהם (אני מוותרת על שלי בתקופת הקיץ ) אז תאלצו לנקות אותם המון בקיץ כי פרעושים אוהבים להתחבא בין סיבי השטיח ובעיקר באזור בו השטיח פוגש את הקיר.

אם השטיח נשאר לקיץ אז הייתי לפחות פעמיים בעונה (כי עונת הקיץ ארוכה וחמה במחוזותינו) ממליצה לשלוח לניקוי יבש אלא אם כן ניתן לכבס.

לשאוב את השטיחים לפחות פעם בשבוע ואת שקית השואב לרוקן מיד לפח.

פעם בחודש פזרו אבקה דיאטומית על השטיח ותשאבו אחרי 48 שעות.

איך תגנו על בעלי החיים מפני פרעושים וקרציות?

 

כלבים –

  1. שמנים אתרים :

כמה חוקי בסיס בשימוש בשמנים אתרים עם כלבים (עם חתולים לא נשתמש כלל ) :

א. תמיד לדלל שמן אתרי בשמן נשא.

ב.לא נדלל שמנים במים – כי שמנים אתרים לא מסיסים במים אלא אם כן עורבבו עם ממס כלשהו.

ג. לא נשים על בעל חיים שמן אתרי שהוא נרתע ממנו! לשמנים אתרים יש השפעה על כל מיני מערכות בגוף ויכולות להיות סיבות שונות להרתעות של בעל חיים משמן אתרי מסוים. תמיד להציע לבעל החיים להריח ואם הם הולכים אז בחירת השמן אינה נכונה עבורם וננסה שמן אחר.

לגבי שמנים נשאים – יש שמשתמשים בשמן זית/חמניות (אורגני ) אני משלבת שמן נים שהוא רעיל לפרעושים ומרחקי פרעושים וקרציות .

שמן אתרי -שתיים עד 4 טיפות של שמן אתרי על 10 מ”ל שמן נשא.

שמנים שדוחים פרעושים : לבנדר, אזוב, הדס, פלמה רוזה,

** שימו לב בלא מעט מקורות מדובר על שמן אתרי של עשב לימון – הוא עלול לגרום לגירוי עורי.ויש עוד שמנים כמו רוזמרין וארז שדוחים פרעושים אבל יש להם גם קונטראינדקציות ולכן לא יתאימו לכל כלב.

דרכי שימוש –

בנדנה או קולר – למהול את השמנים ולטפטף מעט על הקולר.

תרסיס – להרחקת פרעושים

להכין ולרסס לפני יציאה לטיול – שימו לב במיוחד לבטן, הזנב, החלק הפנימי של הרגליים והחלק החיצוני של האוזניים..

מתכון:

1 לימון

2 גבעולים של רוזמרין טרי

1 גבעול של מרווה

1 ליטר מים מסוננים

אופציונלי: 1 מ”ל (20 טיפות ) שמן אתרי לבנדר או אחד מאלה שצויינו מעלה .ניתן לשלב

איך לעשות את זה:

• פורסים את הלימון לפלחים דקים

מניחים את הלימון, רוזמרין בקערת נירוסטה או בקערת זכוכית גדולה

• מוסיפים ליטר מים כמעט רותחים

• לכסות ולהניח ללילה .

• בבוקר מסננים את הנוזל לתוך בקבוק שפריצר ומוסיפים את השמן האתרי

• לשמור בקרור – זה מחזיק בין שבוע לשבועיים לפני שמתקלקל.

** חתולים: אפשר לטפל בצורה דומה עם הידרוסולים במקום שמנים (תמציות צמחים על בסיס מים).

***חשוב: אם אתם משתמשים בשמנים או הידרוסולים עם בעלי חיים שימו לב שאתם קונים תמציות באיכות גבוהה, אורגנית לשימוש פנימי ולא שמנים סינטטים למיניהם.

אם ברצונכם לרכוש מוצר ולא להכין לבד אתם מוזמנים לפנות אלי בכדי לרכוש ג’ל או תרסיס טבעי נגד פרעושים וקרציות.

  1. האכילו שום – האכילו שום בכמויות קטנות כמניעה פנימית.

כשקראתי את העצה הזו בהתחלה נחרדתי, שום זה הרי רעיל!! ואז נזכרתי שאבא שלי היה מאכיל את הכלבים שלנו שן שום אי אז מזמן מזמן.

אז כן, שום יכול להזיק אם נשתמש בכמות גדולה מידי (שווה בערך ל 75 שיני שום עבור כלב ששוקל 30 קילו), אבל שום בטוח לשימוש אם נשתמש בשום טרי ואורגני ונאכיל בכמות נכונה.

אז תמיד להשתמש אורגני טרי ולא תוספים או המצאות כאלה ואחרות.

אפשר לתת בבטחה לכלב ¼ שן שום על כל 4.5 קילו . אם הכלב שלך שוקל פחות מ4.5 קילו, לחתוך 1/4 שן שום במחצית, את השום לא ניתן על בטן ריקה בכדי להמנע גירוי של רקמת המוקוזה לכן כדאי לתת את השום אחרי ארוחה בתוך משהו טעים.

לא משנה כמה גדול הכלב שלך, לא לתת יותר משתי שיני שום ביום. אז אם יש לך כלב 50 קילו עדיין ניתן רק שתי שיני שום.

התחילו להאכיל שום חודש לפני תחילת עונת פשפשים ואתם תמצאו את זה יעיל להרתעה ומניעת פרעושים.

** אין לי ידע על שום וחתולים לכן אני ממליצה להימנע.

אם אתם מחפשים עוד מידע על שום – הקליקו

  1. חומץ תפוחים

פרעושים לא אוהבים כלב עם pH מאוזן.

חומץ תפוחים אורגני לא מסונן יוצר סביבה חומצית יותר ומאוזנת פנימית – מה שהופך אותו ליעיל מאוד בתקופת הפרעושים.

להאכיל את הכלב ½ כפית של חומץ ליום לכל 25 ק”ג. החומץ מכיל חומרים מזינים חשובים, ויטמינים, מינרלים, חומצות חיוניות ואשלגן.

סיידר חומץ מתכון

העור של הכלב שלך והפרווה צריכים להיות קצת חומציים כדי שהפרעושים ימצאו אותו בלתי ראוי למחייה. אפשר להשיג זאת על ידי ריסוס שבועי . מתכון:

4 מ”ל מים חמים

180 מ”ל חומץ תפוחים לא מסונן ורצוי אורגני.

¼ כפית מלח ים או מלח הימלאיה ורוד

איך לעשות את זה:

מערבבים את החומרים בבקבוק תרסיס קטן ומרססים את הפרווה של הכלב באזור העורף, בתי שחי, מפשעות, מעל הזנב והבטן באופן שבועי – תוך הימנעות מהעיניים או מפצעים פתוחים.

אם אתם רוצים לדעת עוד על חומץ תפוחים והיתרונות שלו – כנסו

בריאות, מערכת החיסון ומה הקשר לטפילים?

פרעושים הם טפילים וטפילים נמשכים לחיות חלשות ולא בריאות. זה אומר שאם הכלב שלך בריא, פרעושים ימשכו אליו פחות מלכלב החלש מהבית ליד.

לכן ההגנה הכי חשובה בפני טפילים ומחלות נוספות היא בריאות – ובריאות מתחילה לרוב מתזונה.

תזונה טובה היא הבסיס לבריאות טובה. הדרך החשובה ביותר לשמור על הכלב שלך עם פרווה מבריקה ובריאות טובה היא להאכיל אותו תזונה טבעית – תזונה לא מעובדת מבשר וירקות טריים.

אם הייתי מספרת לכם שפיתחתי מוצר, קצת מזכיר ביסלי , אבל יש בו כל מה שאתם צריכים מבחינה תזונתית ומעכשיו אתם צריכים לאכול את אותו ה”ביסלי” מהבוקר ועד ערב כל יום מחייכם, מה לדעתכם היה קורה לגוף שלכם בעוד כמה שנים? כמה חזקה תהיה המערכת החיסונית?

תזונה טבעית מספקת – כמות גדולה של ויטמיני B (המצויים ברוב הבשרים, איברים פנימיים, דגים וביצים), מזונות עשירים בגופרית (ביצים, כרוב, ברוקולי, כרובית וכרוב ניצנים ), כמו גם חומצות שומן אומגה 6 (עוף, ביצים, זרעי פשתן ו hempseed) ואומגה -3 חומצות שומן (מקרל, ספירולינה, פשתן). היא קלה יותר לעיכול ומכילה חומצות אמינו ורכיבים נוספים שהם חשובים לבריאות בעל החיים ולאו דווקא ניתן להשיג אותה ממזון יבש עקב תהליך ההכנה שלו במהלכו מאבדים נוטריינטים רבים ולא את כולם אפשר להוסיף חזרה באופן מלאכותי.

חשוב גם להוסיף פרוביוטיקה (כגון קפיר או ירקות מותססים) או פשוט תוסף של פרוביוטיקה בכדי לעזור לאזן את הפלורה של המעי ולחזק את מערכת החיסון, במיוחד לכלבים שאכלו המון זמן מזונות יבשים.

לשמחתנו היום אנחנו בעידן שבו יש ספקי מזון טבעי ואנחנו לא חייבים להכין לבד ולהתעסק אפשר פשוט להזמין 🙂 שימו לב שתזונה טבעית צריכה להיות מגוונת מבחינת חלבונים בכדי לתת לגוף מה שהוא צריך ולכן חשוב לגוון מתכונים. כדאי מאוד לקרוא ולהבין את הבסיס לתזונה מאוזנת או להתייעץ אם תזונאית לפני שמתחילים.

מידע נוסף תוכלו למצוא בעמוד של קרייזי דוג פיפל 

חלק מהמידע בכתבה נלקח מdogs – naturally magazine , בתוספת מידע שאספתי בעצמי לאורך השנים.

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך​

שנדבר?
1
היי, אפשר לעזור?
היי,
איך אוכל לעזור לך?