ללוות מוות זה גם טיפול
ישנם מצבים, מצערים מאוד שאין טיפול לבעיה רפואית והתוצאה היא כמובן מוות. השאלה היא איך מתמודדים נכון עם מוות טבעי אשל בעלי חיים?

ללוות מוות – מה זה אומר ?

לא תמיד כשמטופלים מגיעים אלינו תוצאת הריפוי תהיה חיים.

אנחנו חיים היום בחברה שמלמדת אותנו שמוות אינו ריפוי , מוות הוא משהו שלילי שצריך לפחד ממנו, למנוע אותו בכל מחיר .

אני באופן אישי מאמינה שמוות הוא חלק בריא מהחיים ושיש חשיבות ענקית למוות טוב.

זה כמובן מעלה את השאלה מה הוא מוות טוב ?

בעיני מוות טוב יכול להיות הרבה דברים, הוא יכול להיות למות בטבעיות אם זו הבחירה של המטופל וזה יכול להיות למות בהמתת חסד אם הסבל היה גדול אבל המכנה המשותף בשני המקרים, בשביל שיחשב לטוב בעיני, זה שיהיה תהליך פרידה מסודר ושתהיה קבלה של המוות, של המטופל וגם של המשפחה שנפרדת ממנו.

לא מזמן עלה ורץ חזק ברשת פוסט של וטרינר עצוב שסיפר שב90% מהמקרים הבעלים משאירים את אהוביהם בחדר לבד כשמביאים אותם להמתת החסד.

הם לא יכולים להתמודד וזה בעצם משאיר את החיה ואותם בלי סיום, בלי פרידה ובלי התחושה המדהימה והמרגשת שאנחנו יכולים לחוות כשאנחנו שמים את עצמנו בצד בשביל להכיל מישהו אחר.

לא פעם יוצא לי לדבר על זה עם חברים שמטפלים בבני אדם שבקושי יוצא להם לחוות מוות של מטופלים ולרוב הם מסתכלים עליי ברחמים , כי אין מה לעשות עם בעלי חיים אנחנו חווים זאת הרבה יותר – אבל אני לא חושבת שצריך לרחם עליי, נכון הפרידות הן קשות והמוות מטלטל לא פעם , אבל בעיני זו זכות גדולה לעזור ולאפשר למטופלים שלי תהליכי מוות טובים.

בחודשיים האחרונים ליוויתי את המטופלת פיצי – או בשם הרחוב שלה חתול בתהליך הפרידה שלה , זה היה מדהים לראות שהיא ממש ידעה לתקשר מה היא רוצה, מה טוב לה ולא טוב לה, היא לימדה בתהליך העזיבה שלה את אמא שלה לשחרר ולתת אמון ואת שתינו לשחרר שליטה ולתת לה לבחור את הדרך שלה.

מוות טבעי הוא לא שם גנאי ולא בחירה שגויה במיוחד לא במקרים שאין בהם סבל.

תודה לחן ולחתול שנתנו לי ללוות אותן, סמכו עליי ולמדו אותי לסמוך עליהן ⁦❤️⁩

חתול /פיצי R.I.P

פוסטים נוספים שיכולים לעניין אותך​

שנדבר?
1
היי, אפשר לעזור?
היי,
איך אוכל לעזור לך?